AZ ÖNAZONOSSÁG ALAKVÁLTOZÁSAI AZ ABSZURD DRÁMÁBAN. SAMUEL BE
Szerző: Nyusztay Iván L?Harmattan Kiadó, 2010 Samuel Beckett, Harold Pinter és
Tom Stoppard művészetének színház-, és drámatörténeti újításai a 20. század
második felétől napjainkig éreztetik hatásukat a színpadon világszerte. Műveik
komplexitása, részletgazdagsága, a szövegek rétegzettsége olykor nagy kihívás
elé állítja a színházba járó közönséget és az olvasót. Nekik nyújt segítséget ez
a könyv. Nyusztay Iván könyve bemutatja az abszurd keletkezéstörténetét, és
kitér fontosabb jelentésváltozásaira. A drámatörténeti és műfajelméleti
megközelítés mellett a szerzőre jellemző módon nagy szerep jut a filozófiai
kitekintésnek is, amelynek köszönhetően betekintést kapunk dráma és filozófia
termékeny kapcsolatába. Az önazonosság jelenségének és alakváltozásainak
vizsgálata olyan nézőpontként szolgál, amely felől kirajzolódhatnak a tárgyalt
drámaírók közötti alapvető különbségek és átfedések. A könyv emellett kísérletet
tesz az abszurd határainak körvonalazására, és precíz műelemzések során nyomon
követi a kiutat az abszurdból a modern tragikomédia világába. Nyusztay Iván
1967-ben született. 2000-ben, a Leuveni Katolikus Egyetemen szerzett doktori
fokozatot angol irodalomtudományból. Jelenleg angol irodalmi, elsősorban
drámatörténeti és drámaelméleti kurzusokat vezet egyetemi oktatóként. Szűkebb
szakterülete, a Shakespeare-dráma mellett az utóbbi években az abszurd dráma
került érdeklődése középpontjába. Sokéves kutatómunkája eredményeként a 2002-ben
megjelent angol nyelvű Shakespeare-könyv után ismét fontos, hiánypótló mű
született. A kötet adatai: Megjelenés éve: 2010 Terjedelem: 205 oldal
Tom Stoppard művészetének színház-, és drámatörténeti újításai a 20. század
második felétől napjainkig éreztetik hatásukat a színpadon világszerte. Műveik
komplexitása, részletgazdagsága, a szövegek rétegzettsége olykor nagy kihívás
elé állítja a színházba járó közönséget és az olvasót. Nekik nyújt segítséget ez
a könyv. Nyusztay Iván könyve bemutatja az abszurd keletkezéstörténetét, és
kitér fontosabb jelentésváltozásaira. A drámatörténeti és műfajelméleti
megközelítés mellett a szerzőre jellemző módon nagy szerep jut a filozófiai
kitekintésnek is, amelynek köszönhetően betekintést kapunk dráma és filozófia
termékeny kapcsolatába. Az önazonosság jelenségének és alakváltozásainak
vizsgálata olyan nézőpontként szolgál, amely felől kirajzolódhatnak a tárgyalt
drámaírók közötti alapvető különbségek és átfedések. A könyv emellett kísérletet
tesz az abszurd határainak körvonalazására, és precíz műelemzések során nyomon
követi a kiutat az abszurdból a modern tragikomédia világába. Nyusztay Iván
1967-ben született. 2000-ben, a Leuveni Katolikus Egyetemen szerzett doktori
fokozatot angol irodalomtudományból. Jelenleg angol irodalmi, elsősorban
drámatörténeti és drámaelméleti kurzusokat vezet egyetemi oktatóként. Szűkebb
szakterülete, a Shakespeare-dráma mellett az utóbbi években az abszurd dráma
került érdeklődése középpontjába. Sokéves kutatómunkája eredményeként a 2002-ben
megjelent angol nyelvű Shakespeare-könyv után ismét fontos, hiánypótló mű
született. A kötet adatai: Megjelenés éve: 2010 Terjedelem: 205 oldal
Adatlap
Ár: | 1.680 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2024.06.15 |
Eddig megtekintették 37 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "AZ ÖNAZONOSSÁG ALAKVÁLTOZÁSAI AZ ABSZURD DRÁMÁBAN. SAMUEL BE" című hirdetést látja. (fent)