
A MAGYAR KISEGÍTŐ ISKOLÁK TÖRTÉNETE A KEZDETEKTŐL 1920-IG
Szerző: Kovács Krisztina L?Harmattan Kiadó, 2025 ?A »kisegítő-iskolá«-ban a
gyengetehetségű tanulók kedélyi élete lassankint egészen átváltozik. Játékuk
megélénkül úgy, hogy laikus egyénekre a teljesen normális gyermekek benyomását
teszik. A velük való egyéni foglalkozás mellett a tanulásban is előrehaladnak,
sőt vetélkedést is látunk köztük kifejlődni. Az a gondolat, hogy
gyengetehetségűek iskolájába járnak, sohasem bántja őket.? (Éltes, 1905, 7) A
könyv a magyar kisegítő iskoláztatás kialakulásának kezdeti lépéseibe vezeti az
olvasót. Az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek iskoláztatásának kialakulásával
foglalkozik az első kezdeményezésektől 1920-ig. Intézményfejlődési utat mutat
be, szem előtt tartva a német hatások hazai recepciójának feltárását. Vizsgálja
a magyar nevelésre és oktatásra leginkább ható német előzményeket, párhuzamokat.
Bemutatja azt az intézményes hátteret, melynek keretei között az enyhén értelmi
fogyatékos tanulókról való szakmai gondolkodás a legmarkánsabban mutatkozott meg
a 19-20. század fordulóján. A könyvet azoknak az Olvasóknak ajánljuk, akik
érdeklődnek a neveléstörténet és a gyógypedagógia-történet érdekes témakörei
iránt, és szívesen pillantanak be a kisegítő iskoláztatás világába. A kötet
adatai: Formátum: B/5 Kötés: puhatáblás Megjelenés éve: 2025 Terjedelem: 204
oldal
gyengetehetségű tanulók kedélyi élete lassankint egészen átváltozik. Játékuk
megélénkül úgy, hogy laikus egyénekre a teljesen normális gyermekek benyomását
teszik. A velük való egyéni foglalkozás mellett a tanulásban is előrehaladnak,
sőt vetélkedést is látunk köztük kifejlődni. Az a gondolat, hogy
gyengetehetségűek iskolájába járnak, sohasem bántja őket.? (Éltes, 1905, 7) A
könyv a magyar kisegítő iskoláztatás kialakulásának kezdeti lépéseibe vezeti az
olvasót. Az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek iskoláztatásának kialakulásával
foglalkozik az első kezdeményezésektől 1920-ig. Intézményfejlődési utat mutat
be, szem előtt tartva a német hatások hazai recepciójának feltárását. Vizsgálja
a magyar nevelésre és oktatásra leginkább ható német előzményeket, párhuzamokat.
Bemutatja azt az intézményes hátteret, melynek keretei között az enyhén értelmi
fogyatékos tanulókról való szakmai gondolkodás a legmarkánsabban mutatkozott meg
a 19-20. század fordulóján. A könyvet azoknak az Olvasóknak ajánljuk, akik
érdeklődnek a neveléstörténet és a gyógypedagógia-történet érdekes témakörei
iránt, és szívesen pillantanak be a kisegítő iskoláztatás világába. A kötet
adatai: Formátum: B/5 Kötés: puhatáblás Megjelenés éve: 2025 Terjedelem: 204
oldal
Adatlap
| Ár: | 3.590 Ft |
| A hirdető: | Kereskedőtől |
| Értékesítés típusa: | Eladó |
| Feladás dátuma: | 2025.12.17 |
| Eddig megtekintették 5 alkalommal | |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "A MAGYAR KISEGÍTŐ ISKOLÁK TÖRTÉNETE A KEZDETEKTŐL 1920-IG" című hirdetést látja. (fent)





