
Daniel Siegel ? Tina Payne Bryson - A gyermeki elme
A kétéves kisgyerek hisztizni kezd a boltban. Az óvodás nem hajlandó reggel
felöltözni. Az ötödikes otthon duzzog, pedig elmehetne a barátaival játszani.
Miért nehezítik meg a gyerekek oly gyakran szüleik és nevelőik életét? Ez az
úttörő jellegű és nagyon gyakorlatias könyv bemutatja, hogy ezek a néha
megmagyarázhatatlannak tűnő megnyilvánulások az agy fejlődésének, a személyiség
kialakulásának természetes velejárói. A szerzők a legújabb tudományos eredmények
alapján felvázolják, hogyan alakul ki a különféle agyterületek közötti
egészséges munkamegosztás és harmonikus együttműködés. Tizenkét nevelési
technikát ismertetnek, amelyekkel a szülők elősegíthetik mindezt. Elvetik az
olyan megközelítéseket, amelyek mindenáron a teljesítményt és a tökéletességet
állítják a középpontba, ehelyett olyan módszerekre összpontosítanak, melyekkel a
gyerekek jobban önmaguk lehetnek, könnyebben megtalálhatják a helyüket a
világban, nagyobb rugalmasságra és több erőre tehetnek szert. Megközelítésük
lényege, hogy az összes helyzet - a stresszes, dühös pillanatok éppúgy, mint az
örömteli percek - felhasználhatók annak elősegítésére, hogy gyermekeink felelős,
gondoskodó, tehetséges személyekké váljanak. Tartalomjegyzék Bevezetés ? Túlélni
és növekedni 1. fejezet ? Nevelés az agyi folyamatok figyelembevételével 2.
fejezet ? Két agyfélteke jobb mint egy A jobb és a bal agyfélteke integrálása 1.
számú integrált elme technika: Kapcsolódás és formálás ? az érzelmek hullámainak
meglovaglása 2. számú integrált elme technika: Nevezd meg ahhoz, hogy
megszelídíthesd ? történetmesélés a nagy érzelmek lecsillapítására 3. fejezet ?
Az elme lépcsőházának megépítése A felső és alsó agyterületek integrálása 3.
számú integrált elme technika: Foglaljuk le, és ne dühítsük fel - a felső
agyterületek elcsábítása 4. számú integrált elme technika: Használd, különben
elvész - gyakorlatok a felső agyterületek számára 5. számú integrált elme
technika: Mozogjunk, különben ?kiborulunk? ? mozgassuk meg a testünket, hogy ne
veszítsük el a fejünket 4. fejezet ? Mi legyen a pillangókkal? Integráljuk az
emlékeinket, hogy gyógyuljunk és növekedjünk 6. számú integrált elme technika:
Használjuk az elme távirányítóját ? az emlékek újrajátszása 7. számú integrált
elme technika: Emlékezzünk az emlékeinkre ? tegyük az élmények áttekintését a
mindennapi családi élet részévé 5. fejezet ? Önmagam Egyesült Államai Énünk
számos különböző részének integrálása 8. számú integrált elme technika: Hagyjuk
az érzelmek felhőit továbbúszni ? tanítsuk meg a gyermekeinknek, hogy az
érzelmek jönnek-mennek 9. számú integrált elme technika: Figyeljünk arra, hogy
mi történik bennünk! 10. számú integrált elme technika: Gyakoroljuk az
elmetudatosságot ? térjünk vissza a kerékagyba 6. fejezet ? Az én-mi kapcsolat
Önmagunk és mások integrálása 11. számú integrált elme technika: Tegyük
szórakoztatóbbá a családi együttlétet ? hangsúlyozzuk az együttlét örömét 12.
számú integrált elme technika: Kapcsolódás a konfliktuson keresztül - tanítsuk
meg a gyermekünket arra, hogy a ?mi?-t észben tartva érveljen Következtetés ? Az
eddigiek összegzése Összefoglalás Integrált elme ? korok és fejlődési szakaszok
Köszönetnyilvánítás A szerzőkről
felöltözni. Az ötödikes otthon duzzog, pedig elmehetne a barátaival játszani.
Miért nehezítik meg a gyerekek oly gyakran szüleik és nevelőik életét? Ez az
úttörő jellegű és nagyon gyakorlatias könyv bemutatja, hogy ezek a néha
megmagyarázhatatlannak tűnő megnyilvánulások az agy fejlődésének, a személyiség
kialakulásának természetes velejárói. A szerzők a legújabb tudományos eredmények
alapján felvázolják, hogyan alakul ki a különféle agyterületek közötti
egészséges munkamegosztás és harmonikus együttműködés. Tizenkét nevelési
technikát ismertetnek, amelyekkel a szülők elősegíthetik mindezt. Elvetik az
olyan megközelítéseket, amelyek mindenáron a teljesítményt és a tökéletességet
állítják a középpontba, ehelyett olyan módszerekre összpontosítanak, melyekkel a
gyerekek jobban önmaguk lehetnek, könnyebben megtalálhatják a helyüket a
világban, nagyobb rugalmasságra és több erőre tehetnek szert. Megközelítésük
lényege, hogy az összes helyzet - a stresszes, dühös pillanatok éppúgy, mint az
örömteli percek - felhasználhatók annak elősegítésére, hogy gyermekeink felelős,
gondoskodó, tehetséges személyekké váljanak. Tartalomjegyzék Bevezetés ? Túlélni
és növekedni 1. fejezet ? Nevelés az agyi folyamatok figyelembevételével 2.
fejezet ? Két agyfélteke jobb mint egy A jobb és a bal agyfélteke integrálása 1.
számú integrált elme technika: Kapcsolódás és formálás ? az érzelmek hullámainak
meglovaglása 2. számú integrált elme technika: Nevezd meg ahhoz, hogy
megszelídíthesd ? történetmesélés a nagy érzelmek lecsillapítására 3. fejezet ?
Az elme lépcsőházának megépítése A felső és alsó agyterületek integrálása 3.
számú integrált elme technika: Foglaljuk le, és ne dühítsük fel - a felső
agyterületek elcsábítása 4. számú integrált elme technika: Használd, különben
elvész - gyakorlatok a felső agyterületek számára 5. számú integrált elme
technika: Mozogjunk, különben ?kiborulunk? ? mozgassuk meg a testünket, hogy ne
veszítsük el a fejünket 4. fejezet ? Mi legyen a pillangókkal? Integráljuk az
emlékeinket, hogy gyógyuljunk és növekedjünk 6. számú integrált elme technika:
Használjuk az elme távirányítóját ? az emlékek újrajátszása 7. számú integrált
elme technika: Emlékezzünk az emlékeinkre ? tegyük az élmények áttekintését a
mindennapi családi élet részévé 5. fejezet ? Önmagam Egyesült Államai Énünk
számos különböző részének integrálása 8. számú integrált elme technika: Hagyjuk
az érzelmek felhőit továbbúszni ? tanítsuk meg a gyermekeinknek, hogy az
érzelmek jönnek-mennek 9. számú integrált elme technika: Figyeljünk arra, hogy
mi történik bennünk! 10. számú integrált elme technika: Gyakoroljuk az
elmetudatosságot ? térjünk vissza a kerékagyba 6. fejezet ? Az én-mi kapcsolat
Önmagunk és mások integrálása 11. számú integrált elme technika: Tegyük
szórakoztatóbbá a családi együttlétet ? hangsúlyozzuk az együttlét örömét 12.
számú integrált elme technika: Kapcsolódás a konfliktuson keresztül - tanítsuk
meg a gyermekünket arra, hogy a ?mi?-t észben tartva érveljen Következtetés ? Az
eddigiek összegzése Összefoglalás Integrált elme ? korok és fejlődési szakaszok
Köszönetnyilvánítás A szerzőkről
Adatlap
| Ár: | 3.995 Ft |
| Könyvkereső: | Egészség, egészségügyi |
| Feladás dátuma: | 2025.12.15 |
| Eddig megtekintették 3 alkalommal | |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Daniel Siegel ? Tina Payne Bryson - A gyermeki elme" című hirdetést látja. (fent)





