SPURI, JG-2, - Motortisztító és üzemanyag-javító, Sport ener
SPURI JG-2 - Motortisztító és üzemanyag-javító sport energia folyadék / benzin-
és dízelmotorokhoz - 125ml 1. Előzetes: JG-2 - Cégünk 2001. óta foglalkozik a
SPURI, mint alaptalálmány fejlesztésével. Eljutottunk a SPURI JG-2 kék színű
folyadékhoz, melynek tulajdonságai kimagaslók lettek a hosszantartó tesztelések
folyamán. Az adalék megfelel minden rally -ban használatos széria benzinhez,
megfelel a környezetvédelmi előírásoknak. Ezt oly módon teszi, hogy a
kipufogógáz összetétele pozitív irányba változik. Befizetésre kerül a jövedéki
adója és megfelelünk mindenféle vám- és pénzügyőri szabálynak. A SPURI JG-2 -es
szabad forgalomba árusított energia itala minden járműnek (így a vele
elkészített 102-es kísérleti oktánszámig) homológ. Széria benzinnek számít akkor
is, ha két kiskereskedelmi forgalomban kapható, különböző olajtársaságtól
vásárolt benzint pl.: fele-fele arányban használunk. (A vegyi hatás lehet, hogy
kiszámíthatatlanul rosszabb!). A saját benzinkút hálózat is adalék csomaggal
árulja a benzint, sőt téli-nyári időszaki sűrű változtatásokkal. Innen pedig
csak egy lépés legálisan megvásárolni az olajtársaság adalékát. Igen, de a
benzinnek kb. 20 féle paramétere van, viszont 20 féle adalékot nem árulnak. - Öt
év tapasztalata után elmondhatjuk, hogy bármilyen autó típusban jól vizsgázott a
JG-2 adalék, azaz a jégbenzin adalék. Van téli viszonyokra kifejlesztett JG-3
típus is. Ezt külön gyártjuk, a hideg viszonyokra. Minden benzin, amelybe
adalékolunk más, így nyilván segítség, ha a Szaki Kft az analizált benzinhez
megadja a JG-2-es adalékolási arányszámát, vagy fizikailag is segít homológ
módon a két széria terméket összerakni, nehogy 102-nél több legyen a kísérleti
oktánszáma. Fontos tény még, hogy a motorra kell szabni az üzemanyagot, a motor
tulajdonságait figyelembe véve kell az arányt meghatározni. Konkrét recept
nincs! A két ezreléktől a húsz százalékig bármi jó és homológ, ha az autóra van
szerkesztve. - Szólnunk kell azokról a vásárlóinkról is, akik nem versenyautóba
öntik, hanem a szalonból vásárolt, gyári széria járművükben használják. Itt a
két ezrelék és egy százalék között mozoghat csupán az adalékolás, hisz az ezek
feletti energia többletet nem tudják kiaknázni - gondoljunk a sűrítési viszonyra
- , de több számos tényező is korlát lehet, pl.: fordulat - szabályzás,
teljesítmény - szabályzás, elektronika, méretezési korlátok, stb. 2.
Alapkoncepciók, célok: Image -Olyan energia folyadék kifejlesztése, amely minden
alternáló mozgású belső égésű robbanómotorban a működési tulajdonságokat
javítja. Élettartamot növelje, ugyanakkor gazdaságos legyen. A termék ára
térüljön meg, sőt hasznot hozzon a felhasználónak. - Károsodást semmilyen
járműben nem okozhat, környezetvédelmi szempontból nem tartalmazhat nehéz fémet,
halogén környezetkárosító és rákkeltő anyagot. - További cél a kipufogógázok
káros emissziójának csökkentése oly módon, hogy tökéletes égéshez közeli
eredmény keletkezzen. Funkciók 1. Kezelhetőség, üzemanyag tankban való
viselkedés: a) Habzás: rögtön az üzemanyag kútnál a betankoláskor tapasztaljuk,
hogy a habzás milyen bosszantó, különösen gázolajoknál, erre szolgál a
habzásgátló tulajdonsága a SPURI JG-2-nek. További előnyöket nyújt rázós
terepviszonyoknál, ahol a rázkódás miatt az ellátó vezetékrendszerbe olyan
mennyiségű levegő kerül, amit a légtelenítő rendszer nem tud kidolgozni magából,
ebből ellátási gond és pillanatnyi szárazon-futás léphet fel. b) Hideghűtő
képesség: A gázolajoknál a dermedéspont és a szivattyúzhatóság téli időjárásban
igen fontos! Az adalék javítja a tűrőképességet. Fontos megjegyezni, hogy az is
számít mennyi adalékot öntünk a gázolajhoz. Javasolt: 0,2 - 0,6%-ig, attól
függően milyen hideg van, valamint milyen gázolajhoz töltjük, a kutaknál is téli
- nyári átállások vannak. Benzines járműveknél a hideg nem okozhat gondot. c)
Lerakódások: Alapvetően a tárolási stabilitásra vezethető vissza. Az üzemanyag
állaga - összetétele megváltozik, szerepet játszik az idő, a hőmérséklet, a
nyomás és az alap üzemanyag minősége. Ezeket a káros átalakulásokat az
adalékcsomagok késleltetik vagy megakadályozzák. Időrendben két funkció különül
el: 1. lerakódás megelőzés, 2. a lerakódás feloldása d) Benzin: Ezen az oldalon
az adalékok helyzete, megelőzés jellege két részre osztható: fizikai oldott
állapotban való tartásra, valamint a kémiai öregedés késleltetésére. Súlyosbítja
a helyzetet a jármű üzemanyagtank úgynevezett lélegzése, melynél a ki - be
áramló levegő számos korrozív anyagot szállít. A hőmérséklet különbség hatására
még a lecsapódó kondenzvíz is súlyosbítja a helyzetet. Télen jégdugót okozhat,
nyáron vízgyűjtő dugulást, ezen túl pedig lökésszerű porlasztó - befecskendezőbe
való jutást - felmelegedve ez az egyenetlenség korrozív folyamatot indít el,
mely a tönkremenetelhez vezet. A JG-2 adalék feloldja, majd apró diszpergátumban
szétosztja az üzemanyagban. Az üzemelő motor így észre sem veszi, sőt vannak
olyan konstruciós motorok, ahol légbeömlő oldalon vízporlasztást alkalmaznak,
ezzel növelve az expanziót. Tehát kis mértékben pozitív hatása van. Vegyi
oldalon a SPURI JG-2 adalék úgy juttat be stabilizáló anyagot a benzinbe, hogy a
heterogén folyadék nagyobb szénatom számú molekulái sem gyantásodni, sem gum -
képződésre nem lesznek hajlamosak. e) Gázolaj: Fontos, hogy tankolás előtt még
fagypont feletti tartományban keverjük el a SPURI JG-2 adalékot. Az adalék
kettős hatással dolgozik, szétválasztva, külön lebegtetve tartja a parafin
kristályokat, valamint hozzárendel egy síkosító anyagot, ami nem engedi
összetapadni a sok apró ragacsos parafint. Hidegtől függően az adagolás 100 -
300 ml-ig/50 liter, ez azonban az alap gázolajtól függ, illetve az észter -
aromás tartalmától. Így a tankot és olajszűrőt meg lehet védeni az eltömődéstől
és a dugulástól. Az utólag adalékolt, lefagyott gázolaj - rendszer is talpra tud
állni, de idő kell ahhoz, hogy a motortól felmelegedett résolaj csöveken, vagy a
fűtött gázolajszűrőn keresztül ismét oldatban legyen a parafinok elegye. f)
Növényi olajok: Ezek az anyagok még több, nagyobb szénszámú molekulák heterogén
elegyét képezik. Igen sokat javít a szivattyúzhatóságán, de más anyag is
szükségeltetik adalékolási szinten. Cégünk fejlesztési fázisában van ez az
adalék, a kezdeti sikerek bizakodásra adnak okot. Ha elterjedne a biokutak
mennyisége, akkor rögtön forgalomba hozzuk. Sajnos a megújuló energia elleni
bürokratikus rendszer erősebb, mint a környezetünk védelme. Az eladandó
mennyiség ma még nem rentábilis az engedélyeztetési eljáráshoz és a
fenntartáshoz. A teszt - kilométerek és üzemórák minden esetre folyamatosan
nőnek. g) Az üzemanyag kenőképessége a robbanás előtt: Alapállás: Folyamatosan
publikálják több helyen, hogy a száraz üzemanyag mennyire káros. Fogalmazzuk meg
- külön, robbanás előtt - mit jelent ez. A benzin, a gázolaj és a vele érintkező
alkatrészek és ellátó rendszerek falán és felületén jelentkező károsodás,
roncsolódás, oxidációs és mechanikai kopás fokozott volta a száraz üzemanyagra
ad következtetést. Káros hatások: (1) a fémtank hamarabb korrodál, műanyag tank
elöregszik, törékennyé válik a műanyag csőrendszerekkel együtt (2)
üzemanyag-szivattyú elöregedése, szigetelt rendszer sérülése, mozgó alkatrészek
kopása (3) kenési hiányosságok az adagoló rendszerben ezer bár feletti dízel
ellátó rendszerének kopása, szelepek elégtelen működése (különösen a közösen
nyomócsöves rendszerek mágnes szelepeinél) (4) legkisebb kenőképességet képvisel
a biodízel üzemanyag, bármilyen felépítésű motorban alkalmazva (5) Megoldás:
Olyan adalék csomagokat alkalmaznak az üzemanyag-gyártók, mellyel ezt
megpróbálják kiküszöbölni, kisebb-nagyobb sikerrel. A nagy tételben gyártott
üzemanyagok ára nem engedi meg, hogy értékes, túl drága komponenseket
használjanak. A SPURI JG-2 olyan alkotókat tartalmaz, melyet több éves
tapasztalattal igazoltunk. Több funkció és alkotó között antagonisztikus
ellentét van. A találmányt az elmúlt fejlesztési évek folyamán úgy
tökéletesítettük, hogy a hatásmechanizmusok összeférhetőek legyenek. A korábbi
adalékok kopáscsökkentő tartalma eljegesedéshez és kokszos lerakódáshoz
vezettek, a SPURI JG-2 alkalmazásánál ilyen nincs! h) Színezékek: Jelentőségük
túlnyomó részt a folyadék fajták megkülönböztetésén alapszik, egyrészt az
adalékot kell szemrevételezéssel azonosítani, másrészt a vele kezelt üzemanyagot
sem árt (ha látszik a színeltérés). Arra vigyáztunk, hogy a színezék olyan
legyen, hogy az hamu képződés nélkül elégjen, így többlet röptető komponenssel
nem kell újabb térfogatrészt elvenni az adalékból, koncentráltsága így nő a
SPURI JG-2 energia folyadéknak. i) Tisztító funkció, robbanás előtt: Nem érinti
a közvetlen befecskendezésű motorok szívószelepeit, de a karburátorosokét igen.
Továbbá az adagolóban lerakódott maradékok oldatba jutása és a felületek
tisztántartása is a SPURI JG-2 feladata. A folyamatos használat alatt ezek a
detergens alkotók felelnek a tisztaságért az üzemanyag szivattyúknál,
adagolóknál, nyomócsöveknél és a mágnes szelepeknél. j) Gázképződés: Fontos
feladat az, hogy az üzemanyag forró motorba való vezetése közben nem keletkezzen
gáznemű anyag. Ez az illékonysággal is összefügg, minél illékonyabb az
üzemanyag, annál nagyobb az esély a gázképződésre. Az üzemanyag pl.: a benzin,
bizonyos fokú illékonyságára pedig nagy szüksége van a motornak a levegővel való
keveredésben, ezt az ellentétet oldja meg, és optimális irányba mozdítja el a
SPURI JG-2 -es. Különös jelentősége van a karburátoros motoroknál, amikor a
párolgási hőelvonás miatt jegesedés lép fel. Erre lett kifejlesztve a JG-3-as
adalék, mely a JG-2-es módosított változata (pl.: a VFTS LADA jegesedését is
kiküszöböli és -5 fok alatt nem tartalmaz csak töredéknyi hűtőgélt az adalék).
k) Statikus feltöltődés gátlása: Az üzemanyagok vezető képességét jelenti, a
SPURI JG-2 javítja, de csak kis mértékben - korábban az ólom-tetra-etil tartalmú
benzineknél kimagasló eredményt tudott elérni, de ez a benzinfajta ma
környezetvédelmi szempontból elfogadhatatlan - megoldás a konstrukción
keresztüli potenciál kiegyenlítés. Az oldal tetejére 2. A hengerben történő
égéskor: a) Oktánszám növelő benzinnél; cetánszám növelő gázolajnál b) Robbanás
által határolt felületek lerakódás megakadályozása, és a korom kitisztítása, a
SPURI JG-2-es tesztmotoroknál a szétszereléskor igen jó eredményeket hozott.
Fontos elméleti tény, amit a gyakorlatban igazoltunk, hogy a SPURI JG-2-es
koromeltávolító, tisztító hatása miatt 1 - 1,8 oktánszámmal kisebb üzemanyag is
megfelelt bekopogás nélkül. A maradék korom eltávolításához idő kell, az idő sok
mindentől függ, tapasztalataink szerint a 4-5 tankolástól egészen a 10000 km-ig.
c) Kopáscsökkentés is fontos üzemanyag adalék tulajdonság, főleg a kompresszió
viszony megőrzése, a mozgó - súrlódó felületeken. Már akkor jó eredményt értünk
el, ha az előző pont szerint a korom nem jut a súrlódó felületek közé. Ha a
robbanás hőmérsékletét stabilizáljuk, ezzel a motor hőmérsékletét is. A tartósan
hideg vagy felhevült motor jobban kopik! d) Edző - polírozó - szilárdító
mechanizmus: Ismeretes, hogy a járművek által beszívott levegő összetétele igen
változó (pl.: páratartalom, por, stb). A levegőben szálló por egy része
szilicium-oxid, melynek kis része nem akad fent a levegőszűrőn, hanem bejut a
robbanó térbe. Adott továbbá egy magas égési hő, egyidejűleg pedig egy magas
végnyomás (dízel motoroknál 28 - 32 bár, benzinesnél természetesen sokkal kisebb
a végnyomás). A robbanás pillanatában nagy nyomáson és hőmérsékleten már csak
egy kis segítség kell, hogy kialakuljon egy értékes nanométeres szilicium-szén
vegyület, mely a gyémánttól csak 4%-al marad el keménységben. A körülményekhez
kell egy katalitikus segítség is, ugyanis a hőfok kevés lenne a kialakuláshoz,
de ezt tartalmazza a SPURI JG-2. Az edzési folyamat pedig a hideg - meleg
felület nagyobb különbségéből adódik, párosulva az időintervallum
lerövidítésével. Tehát a magas fordulaton tud a legjobban edződni, a
fokozatosság elvét azért be kell tartani. A két módszer eredője a gyakorlatban
bizonyított, amit 1997.-ben alig akartunk elhinni a kísérleti fázisokban. Ez a
két alapelv is segít javítani a motor tartósságán. Ha valaki 10-50 tankolásnál
használta a SPURI termékek valamelyikét, de 1-2 tankolást kihagy, nem érez nagy
visszaesést, ugyanis a fényes felületek később kezdenek érdesedni, a keményített
rész később kezd lekopni, amit új edzett réteg nem követ, valamint később
kezdenek a kormos lerakódások jelentkezni. Tehát az állapot - diagnosztika is
sinus-hullámszerű. Továbbá olyan alkotók vannak a SPURI JG-2 adalékban, melynél
úgy ég el az üzemanyag, hogy annak lefolyását időben befolyásolja. Ez egy több
fázisú, úgynevezett egymásba fuzionáló lépcsős robbanás. Mivel az üzemanyagok
felépítéséből eredően többféle molekula konfiguráció van jelen, ezek égése is
más, csupán ezt a tulajdonságot kellett erősíteni. Tapasztalati végeredmények
születtek ezek motorkímélő, tartósság növelő és kopáscsökkentő voltára. e)
Nyomaték - növelés: Több összetevőből ered, melyet most rendszerezünk. -
fűtőérték növelés - oxigénpótlás az égéshez (laza kötési energiájú oxigének,
ahol a szén és hidrogén erős kötésébe konfigurál) - a sinus-hullámszerű robbanás
lefolyást bővíteni, munkateret növelni a lépcsős, egymásra épülő expanzióval - a
kipufogó fázisban hidegebb henger előkészítés a nagyobb expanzió érdekében
(hűtőgél elve) - üzemanyagok legkisebb cseppekre bontása, növelve az égési
felületet és a tökéletes oxidációt - a szén és hidrogén alkotók arányának
módosításával - a szén növelésével természetesen számítani kell több
bejuttatott, laza kötésszerkezetben lévő oxigénnel is -, a benzinhez adalékolt
bioetanollal csökken a nyomaték, nő a fogyasztás, csupán az emissziós tényező
javul, ugyanis több a kipufogó gázban a víz - a szívó és kipufogó szelepek
egyidejű, kicsiny egybenyitása is nyomaték többletet okoz, ha az jól
kiszámított; feltétele a megfelelő torló - fojtó nyomást kifejtő kipufogó
rendszer, viszont ezek akkor működnek jól, ha az üzemanyag is egyre jobb
minőségű - kis fordulaton a gyenge nyomaték oka: a négy ütem sebessége nincs
arányban az égési affinitással, ezért az ilyen lassú égéshez szükséges alkotókat
is tartalmaznia kell az üzemanyagnak - hideg és indított motor égési
karakterisztikája is sajátos, gondoljunk az automata szívatók - dúsítók által
okozott kipufogóból áradó elégetlen benzinszagra, ilyenkor az üzemanyag
kondenzál az égéstér falán és nem hajlandó tökéletesen, maradéktalanul elégni; a
SPURI JG-2 gondoskodik róla, hogy ezt jelentősen csökkentse, (erre való a
harmatponti hőmérséklet javító komponense az adaléknak) Az oldal tetejére 3.
Kipufogó fázis: - Itt már megkezdi a SPURI JG-2 a következő égési ciklus
előkészítését, a robbanáskor az üzemanyag egy pici része nem ég el, ez a
különleges anyag gél formát vesz fel nyomás alatt. A kipufogó szelep nyitásakor
a nyomáscsökkenés hatására légnemű állapotban eltávozik. Képzeljük el a
szódáspatron becsavarását, pont ilyen lehűlési folyamat zajlik a hengerek
falain. Ennek igazolására mértük a füstgáz torok hőmérsékletét, megállapítható,
hogy a SPURI JG-2 nélküli és az adalékolt közötti különbség 31-120 fok
közöttivel alacsonyabb volt, ez előnyt jelent a kipufogó rendszereknek, sőt
turbós járművek feltöltési mechanizmusának. Nyilván kihat a motorolaj
tartósságára is, ahol a turbó kenőolaj nem ég meg, és a dugó alját fecskendező
köpőkék is hűtő szerepet játszanak. - A leömlőt elhagyva vizsgáljuk a kipufogó
egyéb részeit, benzines járműveknél a lambda szonda tisztasága is fontos, mert
csak így tud funk
és dízelmotorokhoz - 125ml 1. Előzetes: JG-2 - Cégünk 2001. óta foglalkozik a
SPURI, mint alaptalálmány fejlesztésével. Eljutottunk a SPURI JG-2 kék színű
folyadékhoz, melynek tulajdonságai kimagaslók lettek a hosszantartó tesztelések
folyamán. Az adalék megfelel minden rally -ban használatos széria benzinhez,
megfelel a környezetvédelmi előírásoknak. Ezt oly módon teszi, hogy a
kipufogógáz összetétele pozitív irányba változik. Befizetésre kerül a jövedéki
adója és megfelelünk mindenféle vám- és pénzügyőri szabálynak. A SPURI JG-2 -es
szabad forgalomba árusított energia itala minden járműnek (így a vele
elkészített 102-es kísérleti oktánszámig) homológ. Széria benzinnek számít akkor
is, ha két kiskereskedelmi forgalomban kapható, különböző olajtársaságtól
vásárolt benzint pl.: fele-fele arányban használunk. (A vegyi hatás lehet, hogy
kiszámíthatatlanul rosszabb!). A saját benzinkút hálózat is adalék csomaggal
árulja a benzint, sőt téli-nyári időszaki sűrű változtatásokkal. Innen pedig
csak egy lépés legálisan megvásárolni az olajtársaság adalékát. Igen, de a
benzinnek kb. 20 féle paramétere van, viszont 20 féle adalékot nem árulnak. - Öt
év tapasztalata után elmondhatjuk, hogy bármilyen autó típusban jól vizsgázott a
JG-2 adalék, azaz a jégbenzin adalék. Van téli viszonyokra kifejlesztett JG-3
típus is. Ezt külön gyártjuk, a hideg viszonyokra. Minden benzin, amelybe
adalékolunk más, így nyilván segítség, ha a Szaki Kft az analizált benzinhez
megadja a JG-2-es adalékolási arányszámát, vagy fizikailag is segít homológ
módon a két széria terméket összerakni, nehogy 102-nél több legyen a kísérleti
oktánszáma. Fontos tény még, hogy a motorra kell szabni az üzemanyagot, a motor
tulajdonságait figyelembe véve kell az arányt meghatározni. Konkrét recept
nincs! A két ezreléktől a húsz százalékig bármi jó és homológ, ha az autóra van
szerkesztve. - Szólnunk kell azokról a vásárlóinkról is, akik nem versenyautóba
öntik, hanem a szalonból vásárolt, gyári széria járművükben használják. Itt a
két ezrelék és egy százalék között mozoghat csupán az adalékolás, hisz az ezek
feletti energia többletet nem tudják kiaknázni - gondoljunk a sűrítési viszonyra
- , de több számos tényező is korlát lehet, pl.: fordulat - szabályzás,
teljesítmény - szabályzás, elektronika, méretezési korlátok, stb. 2.
Alapkoncepciók, célok: Image -Olyan energia folyadék kifejlesztése, amely minden
alternáló mozgású belső égésű robbanómotorban a működési tulajdonságokat
javítja. Élettartamot növelje, ugyanakkor gazdaságos legyen. A termék ára
térüljön meg, sőt hasznot hozzon a felhasználónak. - Károsodást semmilyen
járműben nem okozhat, környezetvédelmi szempontból nem tartalmazhat nehéz fémet,
halogén környezetkárosító és rákkeltő anyagot. - További cél a kipufogógázok
káros emissziójának csökkentése oly módon, hogy tökéletes égéshez közeli
eredmény keletkezzen. Funkciók 1. Kezelhetőség, üzemanyag tankban való
viselkedés: a) Habzás: rögtön az üzemanyag kútnál a betankoláskor tapasztaljuk,
hogy a habzás milyen bosszantó, különösen gázolajoknál, erre szolgál a
habzásgátló tulajdonsága a SPURI JG-2-nek. További előnyöket nyújt rázós
terepviszonyoknál, ahol a rázkódás miatt az ellátó vezetékrendszerbe olyan
mennyiségű levegő kerül, amit a légtelenítő rendszer nem tud kidolgozni magából,
ebből ellátási gond és pillanatnyi szárazon-futás léphet fel. b) Hideghűtő
képesség: A gázolajoknál a dermedéspont és a szivattyúzhatóság téli időjárásban
igen fontos! Az adalék javítja a tűrőképességet. Fontos megjegyezni, hogy az is
számít mennyi adalékot öntünk a gázolajhoz. Javasolt: 0,2 - 0,6%-ig, attól
függően milyen hideg van, valamint milyen gázolajhoz töltjük, a kutaknál is téli
- nyári átállások vannak. Benzines járműveknél a hideg nem okozhat gondot. c)
Lerakódások: Alapvetően a tárolási stabilitásra vezethető vissza. Az üzemanyag
állaga - összetétele megváltozik, szerepet játszik az idő, a hőmérséklet, a
nyomás és az alap üzemanyag minősége. Ezeket a káros átalakulásokat az
adalékcsomagok késleltetik vagy megakadályozzák. Időrendben két funkció különül
el: 1. lerakódás megelőzés, 2. a lerakódás feloldása d) Benzin: Ezen az oldalon
az adalékok helyzete, megelőzés jellege két részre osztható: fizikai oldott
állapotban való tartásra, valamint a kémiai öregedés késleltetésére. Súlyosbítja
a helyzetet a jármű üzemanyagtank úgynevezett lélegzése, melynél a ki - be
áramló levegő számos korrozív anyagot szállít. A hőmérséklet különbség hatására
még a lecsapódó kondenzvíz is súlyosbítja a helyzetet. Télen jégdugót okozhat,
nyáron vízgyűjtő dugulást, ezen túl pedig lökésszerű porlasztó - befecskendezőbe
való jutást - felmelegedve ez az egyenetlenség korrozív folyamatot indít el,
mely a tönkremenetelhez vezet. A JG-2 adalék feloldja, majd apró diszpergátumban
szétosztja az üzemanyagban. Az üzemelő motor így észre sem veszi, sőt vannak
olyan konstruciós motorok, ahol légbeömlő oldalon vízporlasztást alkalmaznak,
ezzel növelve az expanziót. Tehát kis mértékben pozitív hatása van. Vegyi
oldalon a SPURI JG-2 adalék úgy juttat be stabilizáló anyagot a benzinbe, hogy a
heterogén folyadék nagyobb szénatom számú molekulái sem gyantásodni, sem gum -
képződésre nem lesznek hajlamosak. e) Gázolaj: Fontos, hogy tankolás előtt még
fagypont feletti tartományban keverjük el a SPURI JG-2 adalékot. Az adalék
kettős hatással dolgozik, szétválasztva, külön lebegtetve tartja a parafin
kristályokat, valamint hozzárendel egy síkosító anyagot, ami nem engedi
összetapadni a sok apró ragacsos parafint. Hidegtől függően az adagolás 100 -
300 ml-ig/50 liter, ez azonban az alap gázolajtól függ, illetve az észter -
aromás tartalmától. Így a tankot és olajszűrőt meg lehet védeni az eltömődéstől
és a dugulástól. Az utólag adalékolt, lefagyott gázolaj - rendszer is talpra tud
állni, de idő kell ahhoz, hogy a motortól felmelegedett résolaj csöveken, vagy a
fűtött gázolajszűrőn keresztül ismét oldatban legyen a parafinok elegye. f)
Növényi olajok: Ezek az anyagok még több, nagyobb szénszámú molekulák heterogén
elegyét képezik. Igen sokat javít a szivattyúzhatóságán, de más anyag is
szükségeltetik adalékolási szinten. Cégünk fejlesztési fázisában van ez az
adalék, a kezdeti sikerek bizakodásra adnak okot. Ha elterjedne a biokutak
mennyisége, akkor rögtön forgalomba hozzuk. Sajnos a megújuló energia elleni
bürokratikus rendszer erősebb, mint a környezetünk védelme. Az eladandó
mennyiség ma még nem rentábilis az engedélyeztetési eljáráshoz és a
fenntartáshoz. A teszt - kilométerek és üzemórák minden esetre folyamatosan
nőnek. g) Az üzemanyag kenőképessége a robbanás előtt: Alapállás: Folyamatosan
publikálják több helyen, hogy a száraz üzemanyag mennyire káros. Fogalmazzuk meg
- külön, robbanás előtt - mit jelent ez. A benzin, a gázolaj és a vele érintkező
alkatrészek és ellátó rendszerek falán és felületén jelentkező károsodás,
roncsolódás, oxidációs és mechanikai kopás fokozott volta a száraz üzemanyagra
ad következtetést. Káros hatások: (1) a fémtank hamarabb korrodál, műanyag tank
elöregszik, törékennyé válik a műanyag csőrendszerekkel együtt (2)
üzemanyag-szivattyú elöregedése, szigetelt rendszer sérülése, mozgó alkatrészek
kopása (3) kenési hiányosságok az adagoló rendszerben ezer bár feletti dízel
ellátó rendszerének kopása, szelepek elégtelen működése (különösen a közösen
nyomócsöves rendszerek mágnes szelepeinél) (4) legkisebb kenőképességet képvisel
a biodízel üzemanyag, bármilyen felépítésű motorban alkalmazva (5) Megoldás:
Olyan adalék csomagokat alkalmaznak az üzemanyag-gyártók, mellyel ezt
megpróbálják kiküszöbölni, kisebb-nagyobb sikerrel. A nagy tételben gyártott
üzemanyagok ára nem engedi meg, hogy értékes, túl drága komponenseket
használjanak. A SPURI JG-2 olyan alkotókat tartalmaz, melyet több éves
tapasztalattal igazoltunk. Több funkció és alkotó között antagonisztikus
ellentét van. A találmányt az elmúlt fejlesztési évek folyamán úgy
tökéletesítettük, hogy a hatásmechanizmusok összeférhetőek legyenek. A korábbi
adalékok kopáscsökkentő tartalma eljegesedéshez és kokszos lerakódáshoz
vezettek, a SPURI JG-2 alkalmazásánál ilyen nincs! h) Színezékek: Jelentőségük
túlnyomó részt a folyadék fajták megkülönböztetésén alapszik, egyrészt az
adalékot kell szemrevételezéssel azonosítani, másrészt a vele kezelt üzemanyagot
sem árt (ha látszik a színeltérés). Arra vigyáztunk, hogy a színezék olyan
legyen, hogy az hamu képződés nélkül elégjen, így többlet röptető komponenssel
nem kell újabb térfogatrészt elvenni az adalékból, koncentráltsága így nő a
SPURI JG-2 energia folyadéknak. i) Tisztító funkció, robbanás előtt: Nem érinti
a közvetlen befecskendezésű motorok szívószelepeit, de a karburátorosokét igen.
Továbbá az adagolóban lerakódott maradékok oldatba jutása és a felületek
tisztántartása is a SPURI JG-2 feladata. A folyamatos használat alatt ezek a
detergens alkotók felelnek a tisztaságért az üzemanyag szivattyúknál,
adagolóknál, nyomócsöveknél és a mágnes szelepeknél. j) Gázképződés: Fontos
feladat az, hogy az üzemanyag forró motorba való vezetése közben nem keletkezzen
gáznemű anyag. Ez az illékonysággal is összefügg, minél illékonyabb az
üzemanyag, annál nagyobb az esély a gázképződésre. Az üzemanyag pl.: a benzin,
bizonyos fokú illékonyságára pedig nagy szüksége van a motornak a levegővel való
keveredésben, ezt az ellentétet oldja meg, és optimális irányba mozdítja el a
SPURI JG-2 -es. Különös jelentősége van a karburátoros motoroknál, amikor a
párolgási hőelvonás miatt jegesedés lép fel. Erre lett kifejlesztve a JG-3-as
adalék, mely a JG-2-es módosított változata (pl.: a VFTS LADA jegesedését is
kiküszöböli és -5 fok alatt nem tartalmaz csak töredéknyi hűtőgélt az adalék).
k) Statikus feltöltődés gátlása: Az üzemanyagok vezető képességét jelenti, a
SPURI JG-2 javítja, de csak kis mértékben - korábban az ólom-tetra-etil tartalmú
benzineknél kimagasló eredményt tudott elérni, de ez a benzinfajta ma
környezetvédelmi szempontból elfogadhatatlan - megoldás a konstrukción
keresztüli potenciál kiegyenlítés. Az oldal tetejére 2. A hengerben történő
égéskor: a) Oktánszám növelő benzinnél; cetánszám növelő gázolajnál b) Robbanás
által határolt felületek lerakódás megakadályozása, és a korom kitisztítása, a
SPURI JG-2-es tesztmotoroknál a szétszereléskor igen jó eredményeket hozott.
Fontos elméleti tény, amit a gyakorlatban igazoltunk, hogy a SPURI JG-2-es
koromeltávolító, tisztító hatása miatt 1 - 1,8 oktánszámmal kisebb üzemanyag is
megfelelt bekopogás nélkül. A maradék korom eltávolításához idő kell, az idő sok
mindentől függ, tapasztalataink szerint a 4-5 tankolástól egészen a 10000 km-ig.
c) Kopáscsökkentés is fontos üzemanyag adalék tulajdonság, főleg a kompresszió
viszony megőrzése, a mozgó - súrlódó felületeken. Már akkor jó eredményt értünk
el, ha az előző pont szerint a korom nem jut a súrlódó felületek közé. Ha a
robbanás hőmérsékletét stabilizáljuk, ezzel a motor hőmérsékletét is. A tartósan
hideg vagy felhevült motor jobban kopik! d) Edző - polírozó - szilárdító
mechanizmus: Ismeretes, hogy a járművek által beszívott levegő összetétele igen
változó (pl.: páratartalom, por, stb). A levegőben szálló por egy része
szilicium-oxid, melynek kis része nem akad fent a levegőszűrőn, hanem bejut a
robbanó térbe. Adott továbbá egy magas égési hő, egyidejűleg pedig egy magas
végnyomás (dízel motoroknál 28 - 32 bár, benzinesnél természetesen sokkal kisebb
a végnyomás). A robbanás pillanatában nagy nyomáson és hőmérsékleten már csak
egy kis segítség kell, hogy kialakuljon egy értékes nanométeres szilicium-szén
vegyület, mely a gyémánttól csak 4%-al marad el keménységben. A körülményekhez
kell egy katalitikus segítség is, ugyanis a hőfok kevés lenne a kialakuláshoz,
de ezt tartalmazza a SPURI JG-2. Az edzési folyamat pedig a hideg - meleg
felület nagyobb különbségéből adódik, párosulva az időintervallum
lerövidítésével. Tehát a magas fordulaton tud a legjobban edződni, a
fokozatosság elvét azért be kell tartani. A két módszer eredője a gyakorlatban
bizonyított, amit 1997.-ben alig akartunk elhinni a kísérleti fázisokban. Ez a
két alapelv is segít javítani a motor tartósságán. Ha valaki 10-50 tankolásnál
használta a SPURI termékek valamelyikét, de 1-2 tankolást kihagy, nem érez nagy
visszaesést, ugyanis a fényes felületek később kezdenek érdesedni, a keményített
rész később kezd lekopni, amit új edzett réteg nem követ, valamint később
kezdenek a kormos lerakódások jelentkezni. Tehát az állapot - diagnosztika is
sinus-hullámszerű. Továbbá olyan alkotók vannak a SPURI JG-2 adalékban, melynél
úgy ég el az üzemanyag, hogy annak lefolyását időben befolyásolja. Ez egy több
fázisú, úgynevezett egymásba fuzionáló lépcsős robbanás. Mivel az üzemanyagok
felépítéséből eredően többféle molekula konfiguráció van jelen, ezek égése is
más, csupán ezt a tulajdonságot kellett erősíteni. Tapasztalati végeredmények
születtek ezek motorkímélő, tartósság növelő és kopáscsökkentő voltára. e)
Nyomaték - növelés: Több összetevőből ered, melyet most rendszerezünk. -
fűtőérték növelés - oxigénpótlás az égéshez (laza kötési energiájú oxigének,
ahol a szén és hidrogén erős kötésébe konfigurál) - a sinus-hullámszerű robbanás
lefolyást bővíteni, munkateret növelni a lépcsős, egymásra épülő expanzióval - a
kipufogó fázisban hidegebb henger előkészítés a nagyobb expanzió érdekében
(hűtőgél elve) - üzemanyagok legkisebb cseppekre bontása, növelve az égési
felületet és a tökéletes oxidációt - a szén és hidrogén alkotók arányának
módosításával - a szén növelésével természetesen számítani kell több
bejuttatott, laza kötésszerkezetben lévő oxigénnel is -, a benzinhez adalékolt
bioetanollal csökken a nyomaték, nő a fogyasztás, csupán az emissziós tényező
javul, ugyanis több a kipufogó gázban a víz - a szívó és kipufogó szelepek
egyidejű, kicsiny egybenyitása is nyomaték többletet okoz, ha az jól
kiszámított; feltétele a megfelelő torló - fojtó nyomást kifejtő kipufogó
rendszer, viszont ezek akkor működnek jól, ha az üzemanyag is egyre jobb
minőségű - kis fordulaton a gyenge nyomaték oka: a négy ütem sebessége nincs
arányban az égési affinitással, ezért az ilyen lassú égéshez szükséges alkotókat
is tartalmaznia kell az üzemanyagnak - hideg és indított motor égési
karakterisztikája is sajátos, gondoljunk az automata szívatók - dúsítók által
okozott kipufogóból áradó elégetlen benzinszagra, ilyenkor az üzemanyag
kondenzál az égéstér falán és nem hajlandó tökéletesen, maradéktalanul elégni; a
SPURI JG-2 gondoskodik róla, hogy ezt jelentősen csökkentse, (erre való a
harmatponti hőmérséklet javító komponense az adaléknak) Az oldal tetejére 3.
Kipufogó fázis: - Itt már megkezdi a SPURI JG-2 a következő égési ciklus
előkészítését, a robbanáskor az üzemanyag egy pici része nem ég el, ez a
különleges anyag gél formát vesz fel nyomás alatt. A kipufogó szelep nyitásakor
a nyomáscsökkenés hatására légnemű állapotban eltávozik. Képzeljük el a
szódáspatron becsavarását, pont ilyen lehűlési folyamat zajlik a hengerek
falain. Ennek igazolására mértük a füstgáz torok hőmérsékletét, megállapítható,
hogy a SPURI JG-2 nélküli és az adalékolt közötti különbség 31-120 fok
közöttivel alacsonyabb volt, ez előnyt jelent a kipufogó rendszereknek, sőt
turbós járművek feltöltési mechanizmusának. Nyilván kihat a motorolaj
tartósságára is, ahol a turbó kenőolaj nem ég meg, és a dugó alját fecskendező
köpőkék is hűtő szerepet játszanak. - A leömlőt elhagyva vizsgáljuk a kipufogó
egyéb részeit, benzines járműveknél a lambda szonda tisztasága is fontos, mert
csak így tud funk
Adatlap
Ár: | 5.190 Ft |
Besorolása: | Autóápolás |
Feladás dátuma: | 2025.01.27 |
Eddig megtekintették 1 alkalommal |
A hirdető adatai
Járműalkatrész rovaton belül a(z) "SPURI, JG-2, - Motortisztító és üzemanyag-javító, Sport ener" című hirdetést látja. (fent)