Ingatlan Autó Állások Elektronika Állat Bútor Antik Szolgáltatások Játékok Még több..
    
Betöltés...

Dixit Odyssey - Társasjáték

Fedezze fel modern és izgalmas játékainkat, vásárolja meg termékünket
kényelmesen webáruházunkból! Gémklub, Dixit odyssey A játék tartalma: 1 db
pontozótábla, 84 db színes kártya, 12 db szavazótábla, 24 db szavazólapka, 12 db
nyúl figura, 1 db játékleírás A játék előkészítése Hajtsátok szét a
pontozótáblát, és tegyétek az asztal közepére. Minden játékos választ egy
szavazótáblát, és az azzal megegyező színű nyúlfigurát a pontozótábla 0-s
mezőjére teszi. Keverjük meg a 84 kártyát, és osszunk mindenjátékosnak 6 lapot.
A megmaradt lapok alkotják a húzó-paklit. - 3-6 játékos esetén minden játékos
1 szavazólapkát kap (a szín nem számít) - 7-12 játékos esetén minden játékos
2 szavazólapkát kap (a szín nem számít) Figyelem! A lapjaitokat soha ne
mutassátok meg a többieknek! A játék menete A mesélő Minden körben van egy
mesélő. A mesélő kiválaszt egyet a kezében lévő 6 lap közül, és kitalál hozzá
egy mondatot, amit elmond a többieknek. A mondat sokféle lehet: állhat egy, vagy
akár több szóból is, lehet egyszerűen egy hangutánzó vagy hangfestő szó, lehet
kitalált, de lehet akár egy idézet, részlet vagy egy ismert műalkotásra való
utalás (vers, dalszöveg, filmcím, közmondás vagy bármi más). Az első körben
az lesz a mesélő, aki elsőként mondja be a kiválasztott képhez tartozó mondatot.
Kártyát adni a mesélőnek A többi játékos kiválasztja a kezében lévő 6 kártya
közül azt, amelyikre véleménye szerint leginkább illik a mesélő kijelentése.
Ezután mindenki lefordítva odaadja a mesélőnek a kiválasztott kártyát. A mesélő
a többiektől kapott kártyákat összekeveri a saját maga által kiválasztott
lappal, és felfordítva leteszi őket egymás mellé az asztalra. A kártyák balról
jobbra haladva kapnak 1-1 sorszámot: a baloldali lesz az 1. kártya, a tőle
jobbra levő a 2. stb. Melyik lehetett a mesélő kártyája? ? Szavazás A
játékosok (a mesélőt kivéve) megpróbálják kitalálni, hogy melyik lehetett a
mesélő kártyája. Ezután mindenki lefordítva maga elé teszi az adott kép
sorszámának megfelelő szavazólapot. Ha pl. a harmadik képre szeretne tippelni
valaki, akkor a 3-as számú lapot kell lefordítva maga elé tennie. Ha mindenki
maga elé tette a kiválasztott kártyának megfelelő számot, akkor felfordítjuk, és
a megfelelő kártyára helyezzük a szavazólapokat. Végül a mesélő elárulja, hogy
melyik volt az ő kártyája. A szavazás 7 vagy több játékos esetén Minden
játékos leteheti, ha akarja, a második szavazólapkáját is a szavazótáblára egy
másik kép számához, hogy növelje találati esélyét. Csak az első lapkát kötelező
letenni, a másodikat nem. Figyelem! Senki sem szavazhat a saját kártyájára!
Pontozás - Ha mindenki eltalálta, hogy melyik volt a mesélő kártyája, akkor a
mesélő nem kap pontot, a többiek pedig 2-2 pontot kapnak. - Ha senkinek sem
sikerült kitalálnia, hogy melyik lehetett a mesélő kártyája, akkor a mesélő
szintén nem kap pontot, a többiek 2-2 pontit kapnak. - Egyéb esetekben a
mesélő minden helyes tippért 3 pontot kap. A helyesen tippelőknek szintén 3-3
pont jár. - A többi játékos (a mesélőt kivéve) plusz 1 pontot kap minden
olyan tippért, amelyet az ő kártyájára adtak le. Ily módon legfeljebb 3
bónuszpont kapható, még akkor is, ha a kártya 3-nál több tippet kapott.
Pontozás 7 vagy több játékos esetén - Ha mindenki eltalálta, hogy melyik
volt a mesélő kártyája, vagy senki nem találta el, akkor a mesélő nem kap
pontot, mindenki más viszont 2-2 pontot kap. - Minden más esetben 3 pont jár
a mesélőnek, illetve minden olyan játékosnak, aki eltalálta a mesélő kártyáját.
- Ezen felül a mesélőn kívül minden játékos kap 1-1 pontot minden olyan
tippért, amelyet az ő kártyájára adtak le. Ily módon legfeljebb 3 bónuszpont
kapható, még akkor is, ha a kártya 3-nál több tippet kapott. - Azok a
játékosok, akik úgy találták el a mesélő kártyáját, hogy csak az egyik
tippelő-lapkájukat játszották ki, 1 bónuszpontot kapnak. A játékosok a kapott
pontjaikat lelépik a pontozótáblán a nyúlfigurájukkal. A kör vége A játékosok
húznak 1-1 lapot, hogy ismét 6 kártya legyen a kezükben. A következő körben a
mesélőtől balra ülő játékos veszi át a mesélő szerepét, majd később ugyanígy, az
óramutató járásának megfelelően követik egymást a játékosok. A játék vége A
játék azzal a körrel ér véget, amikor valamelyik játékos elérte nyúlfigurájával
a 30 pontot a pontozótáblán. Az a játékos nyer, akinek a legtöbb pontot sikerült
összegyűjtenie. Játékvariáns 3 játékos részére A játékosok 6 helyett 7 lapot
tartanak kezükben, és a mesélőt kivéve mindenki 2 lapot ad a mesélőnek. Ily
módon mindig 5 kártya közül kell majd választani. A kör végén a mesélő egy, a
másik két játékos két kártyát húz a kezébe. További két játékvariáció található
a dobozban! Dobozméret:27,5x5,5x27,5cm Játékidő:30perc

Tovább
Adatlap
Ár: 9.990 Ft
Játék: Társasjátékok
 
Feladás dátuma: 2024.05.25
Eddig megtekintették 4 alkalommal
A hirdető adatai
Tovább

Dixit Odyssey - Társasjáték
Lehetőségek
Megosztók

Gyerekjáték rovaton belül a(z) "Dixit Odyssey - Társasjáték" című hirdetést látja. (fent)