Ingatlan Autó Állások Elektronika Állat Bútor Antik Szolgáltatások Játékok Még több..
    
Betöltés...

A MERCHANDISING SZERZŐDÉS

A kézirat lezárásának dátuma: 2020. június 30. Szerzők: Strihó Krisztina Wolters
Kluwer Kiadó, 2020 Jogtudomány és közgazdaságtan (marketing), elmélet és
gyakorlat karöltve vonul végig A merchandising szerződés című szakkönyvben. A
kétarcúság abban mutatkozik meg, hogy a merchandising egyrészről
jogintézménynek, egy sui generis, atipikus szerződésnek minősül, másrészt egy
közgazdaságtanban használatos fogalom, gazdasági eszköz. Ez utóbbi közvetlenül a
definitív alapokat követően kerül ismertetésre, a merchandising többek között
elhelyezésre kerül a marketing-mix körében, górcső alá vesszük a polctükör
fényében. A két szakterület találkozási pontja tipikusan a reklámjog, konkrétan
egy-egy reklámfilm, tehát a marketing területe. A komplexitás nem csak a
különböző tudományterületi érintettség miatt figyelhető meg, hanem már önmagában
a jogi vetülete okán is. A jogi minősítés című rész keretében ismerheti meg az
olvasó a merchandising, mint a Ptk.-ban nem nevesített, relatíve új típusú
szerződés helyét a szerződések általános rendszerén belül. A szerző elhatárolja
az arculat-átviteli szerződést a használati jellegű, atipikus szerződésektől,
áttekinti az alapügyletre épülő szerződéses struktúrát, felvázolja a normatív
hátterét (beleértve a jogvédelmi rendszerét is), végül ismerteti a szabályozási
lehetőségeket. De lege ferenda javaslat kerül megfogalmazásra, amely egy
általános jelleggel alkalmazható fogalmi meghatározást eredményez, annak a
jogrendszeren belüli helyének megjelölésével. A merchandising szerződés a ?fair
play? világában című részben szerepelnek a fő fogyasztóvédelmi és versenyjogi
kapcsolódási pontok. A szerző minősíti az ?influencer-ek? megjelenését is,
miszerint valójában a merchandising jelenik meg új köntösben, vagyis új
megnevezés alatt. Az olvasó nemzetközi kitekintést is kap, amely a
globalizációval együtt járó gazdasági és társadalmi változások okán
nélkülözhetetlen rész. Számtalan gyakorlati eset kerül feldolgozásra (bírósági
döntések, versenytanácsi határozatok és Szerzői Jogi Szakértő Testület
szakvéleménye). A szerző konkrét példákkal fűszerezi a könyv tematikus
egységeit. A kötetet főként vállalati jogtanácsosok, reklámszolgáltatók,
sportjoggal, reklámjoggal, szerzői joggal, polgári joggal, cégjoggal foglalkozó
ügyvédek, jogászok, ügyvezetők, joghallgatók, egyetemi oktatók és a marketing,
reklámozás, illetve a kereskedelmi ügyletek iránt érdeklődő szakemberek számára
ajánljuk. A tartalomból: 1. Bevezetés 2. Fogalmi alapvetések, avagy a kétarcú
jelenség 3. Közgazdaságtani megítélés, avagy a ?csendes? üzletkötő 3.1. A
merchandising mint polcszervíz 3.2. A merchandising vs. marketingkoktél 3.3.
Költségcsökkentés, avagy profitmaximalizálás 4. Jogi minősítés 4.1. A
merchandising helye az általános szerződéses rendszerben 4.2. A merchandising
szerződés a használati jellegű - atipikus - kötelmek tükrében 4.3. A
merchandising szerződés köré épülő szerződéses rendszer 4.4. A merchandising
szerződés normatív háttere 4.5. A merchandising szerződés - mint kontraktus -
dinamikája 5. Egyéb megkülönböztető jelzések mint merchandising 5.1. Az
általános funkciók 5.2. Az egyes jelzések 6. A merchandising szerződés a ?fair
play? világában 6.1. A merchandising szerződés fogyasztóvédelmi jogi
vonatkozásai 6.2. A merchandising szerződés versenyjogi aspektusai 6.3. A
fogyasztók tájékoztatása 7. Nemzetközi megjelenés 7.1. Az AIPPI-féle
megközelítés 7.2. A WIPO-féle megközelítés 8. Záró gondolatok Jogszabályok
jegyzéke Függelék

Tovább
Adatlap
Ár: 4.995 Ft
A hirdető: Kereskedőtől
Értékesítés típusa: Eladó
 
Feladás dátuma: 2024.05.06
Eddig megtekintették 8 alkalommal
A hirdető adatai
Tovább

A MERCHANDISING SZERZŐDÉS
Lehetőségek
Megosztók

Könyv kereső rovaton belül a(z) "A MERCHANDISING SZERZŐDÉS" című hirdetést látja. (fent)